Thrine Rimdal Nørgaard

Kandidat til Regionsvalget i Region Midtjylland

Mærkesager i regionsrådet

For mig betyder mennesker alt og vi må ikke glemme at vores beslutninger har stor betydning i den enkelte borgers hverdag. Derfor stiller jeg kun op til Regionsrådet, så jeg har tid til at sætte mig ind i sagerne, før vi træffer beslutninger. Derfor er det, for mig, vigtigt at vi altid sætter mennesket før systemet. Jeg har 5 mærkesager, som du kan læse om herunder.

fornuftig grøn omstilling

Vi skal have en mere grøn omstilling, også i regionerne. Vi skal kigge på, hvordan vi kan energioptimere vore bygninger, anvende grøn kørsel, fx til busdrift. Hvordan vi kan reducere madspild og skabe øget genbrug af alle de materialer, der anvendes på hospitalerne. Og så skal vi alle sammen som borgere overveje, hvordan vi hver især kan sikre en grøn omstilling - det er en fælles sag. Frihed og muligheder, så vi får en fornuftig grøn omstilling

Tryghed for patienter og pårørende

Vi skal have et styrket samarbejde mellem regionen og kommunerne, så vi sikrer tryghed for patienterne og deres pårørende i overgangen mellem sygehuset og deres hjem (regionen og kommunen). Vi skal have borgerne i centrum fremfor kassetænkning - fordi det handler om mennesker. Du skal kunne være tryg ved at vide, at du ikke lades i stikken.

BEDRE PSYKIATRI

På psykiatri området, ligesom på det øvrige sygehus område, skal et tæt samarbejde med kommunerne, patienterne og de pårørende, sikre en bedre løsning for de borgere, som har psykiske problemer. Det psykiske område har gennem mange år ikke fået samme opmærksomhed og ikke de samme midler som andre dele af sundhedsvæsnet, det SKAL der rettes op på. Ligeledes vil jeg have et særligt fokus på det børnepsykiatriske område hvor familierne har brug for hurtig og kompetent behandling i tæt samarbejde med hjemkommunen.

faglig stolthed

Høj faglighed sikrer den bedste behandling. Vi skal give plads til faglig udvikling for alle ansatte, så de oplever stolthed i deres arbejdsliv. Jeg ved fra mit virke som personalechef, at medarbejdere, der har en høj faglig stolthed, hele tiden udvikler deres faglighed. Derfor vil en øget faglig stolthed give bedre behandling til patienterne En del af høj faglighed er også evnen og lysten til at lytte til patienterne, vise empati og forståelse.

ordentlighed - fordi det handler om mennesker

Ordentlighed betyder meget for mig, vi må aldrig glemme, at vores beslutninger vedrører mennesker. I regionsrådet er dette særlig vigtigt, da det handler om mennesker, som ofte befinder sig i en svær situation. Derfor skal vi inddrage patienter og deres pårørende i deres egen behandling. Det er vigtigt at vi lytter til patientens og de pårørendes historie. Jeg vil gerne lytte til din historie.